Po klasických hraných klipoch k hitom Kráva, Nafrněná a Generace pripomína Barbora Poláková svoj veľmi úspešný debut ďalším videoklipom, v ktorom sa mieša hneď niekoľko filmových techník. Klip vznikol k piesni Krosna pod taktovkou mladého japonského režiséra Kosuke Sugimota. Akonáhle si ho pustíte, bude vám nadmieru jasné, že sa jedná minimálne v rámci domácej scény o absolútne unikátny počin.
Krosna je jedna z mojich najobľúbenejších pesničiek, preto som šťastná, že má svoj klip. Dotočili sme k pôvodnej verzii, ktorá je na platni, časť piesne, ktorá vznikla spontánne na koncertoch a je teraz vlastne katarzným miestom, bez ktorého si ju už ani neviem predstaviť, hovorí o skladbe Poláková.
Režisér klipu Kosuke Sugimoto patrí do novej vlny mladých japonských režisérov, špecializujúcich sa na animáciu a jej synchronizáciu s hudbou. Na konte má už takmer 50 klipov vo svojej domovine a stage design i projekciu pre projekt Michala Dvořáka Vivaldianno. Pre realizáciu Barborinho klipu zvolil neošúchanú kombináciu záberov natočených reálnymi hercami s klasickými aj počítačovými animáciami a digitálnu postprodukciu.
Postavy v klipe vychádzajú z videa, kde sme natočili hercov v štúdiu. Z týchto záberov sa následne vybral určitý počet obrázkov, z ktorých sa prekreslili siluety hercov a podľa ich predlohy sa nakoniec vyrezali rôzne fázy na kartónový papier. Tie sa potom znovu natočili snímok po snímke a vznikla tak vrstva s klasickou animáciou, tzv. stop motion animation. Ďalšie vrstvy potom vznikali v počítači pomocou digitálnej animácie. Úplne nakoniec sa natočilo video s Barborou Polákovou, respektíve jej tvár. Tu sme opäť vyrezali vybrané snímky a vsadili ich na jej animovanú postavu, opisuje detaily náročnej metódy Lukáš Skalník.
Klip k piesni Krosna nie je jedinou novinkou z dielne Barbory Polákovej. Ako populárna speváčka a herečka podotýka, pozvoľna začína vznikať materiál na jej druhý album, ktorý dáva dohromady na sústredeniach s pianistom Davidom Hlaváčom. Skrátka neprídu ani tí, ktorí by Barboru tento rok radi videli naživo – príležitostí však bude oproti vlaňajšiemu koncertne nabitému roku menej.
Tento rok bude koncertov maximálne desať. Tak som si to vnútorne nastavila a nechcem z toho poľaviť. Chcem sa maximálne sústrediť na nový album, a pretože mám dve bábätká, už by to nešlo dohromady, komentuje to Poláková, ktorú budeme môcť na jeseň vidieť taktiež v kine vo filme Kvarteto, v ktorom stvárnila jednu z hlavných úloh, kvôli ktorej sa učila rok hru na violoncello.