Tento týždeň bude v kinách veselo, zamilovano i romanticky. Fanúšikovia komédií si určite vychutnajú skutočný dramatický príbeh s prvkami nekonvenčnej komédie Ja, Tonya, alebo bláznivú komédiu Zmenšovania s Mattom Damonom v hlavnej úlohe, ktorá tak trochu zaváňa inšpiráciou našou legendou Což takhle dát si špenát 🙂 . A k tomu ešte jeden netradičný príbeh plný lásky a jeden skutočný príbeh o módnom návrhárovi. Je z čoho vyberať…
Ja, Tonya
Distribuuje: Bontonfilm
Výbušná, konfliktná a impulzívna Tonya Hardingová mala od bežnej predstavy sladkej žmurkajúcej bábiky a princezničky tancujúcej na ľade veľmi ďaleko. Vztýčený prostredník namiesto úklonu, cigareta namiesto iontového nápoja, vycerené zuby namiesto ľúbezného úsmevu. Asi viac zviera ako nežná kráska. I napriek tomu sa z úplnej ničoty zabudnutého amerického malomesta vypracovala na krasokorčuliarsku šampiónku, ako prvá Američanka skočila trojitého Axela a vedela divákov i americkú komentátorskú obdobu Karola Poláka priviesť do extázy. Za chrbtom ale mala šialenú a drsnú matku, učebnicového sprievodcu všetkých možných neuróz, psychóz a hromadu ďalších porúch osobnosti. Tonyna vlastná nespútanosť, jej okolie i život skutočného dievčaťa z dediny nakoniec nad žiarivými flitrami zvíťazili. Tonya Hardingová preto vošla do histórie vďaka spojeniu s brutálnym útokom na jej olympijskú súperku Nancy Kerriganovú. Organizovala ho sama, vedela o ňom, alebo sa iba stala obeťou následnej štvanice? Útok bol nedomyslený, ešte horšie prevedený a stal sa úplnou senzáciou.
Zmenšovanie
Distribuuje: Cinemart
Predstavte si, že by ste mohli rozprávkovo zbohatnúť. Stačilo by splniť jednu malú podmienku. Dobrovoľne absolvovať proces, na ktorého konci by ste merali iba desať centimetrov. Išli by ste do toho? Režisér Bokovky Alexander Payne nakrútil veľmi originálnu komédiu o mužovi, ktorý začal naozaj žiť, až keď sa začal na život pozerať z úplne inej perspektívy. Proces zvaný celulárna miniaturizácia vyvinuli nórski vedci ako jeden z liekov na hroziace preľudnenie planéty. Malí ľudia menej zjedia a zaberú menej miesta, to dá rozum. A aby do tohto programu vstupovalo čo najviac ľudí, sprevádzajú ho gigantické ekonomické výhody a trvalý pobyt v mini-milionárskom raji Leisureland. Vidina zbohatnutia do programu privedie aj Paula Safranka a jeho ženu Audrey. Sú to bezdetní štyridsiatnici s nudnou prácou a neútulným bytom, ktorí aj tak nemajú pred sebou žiadnu životnú perspektívu. Po absolvovaní vstupného pohovoru nasleduje potrebná úprava (všetok telesný porast a plomby musia preč) a potom už narkóza a samotná miniaturizácia. Keď sa desaťcentimetrový Paul prebudí na druhej strane, dozvie sa, že Audrey nakoniec vycúvala. Bohatý, ale opustený Paul našťastie dlho nesmúti a nájde si nových priateľov, srbského playboya Dušana a jednonohú vietnamskú disidentku. S nimi prežije počas pár týždňov viac ako za celý svoj doterajší život a uvedomí si, že aj v malom svete možno prežiť veľké veci.
Daj mi tvoje meno
Distribuuje: ITA Film
Keď si Eliovi rodičia pozvú na leto do domu hosťa, sedemnásťročný tínedžer z toho nie je vôbec nadšený. Spočiatku sa zdá, že s americkým študentom Oliverom toho nemajú veľa spoločného, no keď spolu začnú tráviť viac času, rozvinie sa medzi nimi niečo oveľa hlbšie než len priateľstvo. Film si po premietaní na New York Film Festival vyslúžil najdlhší potlesk v 55-ročnej histórii festivalu a získal tri nominácie na Zlatý Globus.
Niť z prízrakov
Distribuuje: Cinemart
Mať šaty od návrhára Reynoldsa Woodcocka v dynamickej ére povojnového Londýna znamenalo určitú prestíž. Dáma musela mať dostatok peňazí, patričný rodokmeň a zodpovedajúcu výchovu, aby mohla vyraziť na večierok v jeho modeloch, ktoré boli vždy unikátne. Status génia si ale vyberal svoju daň v podobe Woodcockovej totálnej emocionálnej prázdnoty. Odtrhnutý od reality všedného dňa, lebo o všetko praktické sa starala jeho sestra, staval všetky ženy na úroveň krajčírskych panien. Mal síce vždy nejakú milenku či múzu, ale stačilo, aby si ráno pri raňajkách trochu hlasnejšie natierala hrianku maslom a už ju vystrnadil z jeho života. Keď v kaviarni v zapadnutom prístavnom mestečku objavil Reynolds hanblivú servírku Almu a rozhodol sa jej ponúknuť momentálne voľné miesto po svojom boku, netušil, s čím sa zahráva. Táto zdanlivo neškodná submisívna bytosť totiž rýchlo pochopila pravidlá hry a rozhodla sa aktívne bojovať za to, aby neskončila ako jej predchodkyňa. Situáciu jej uľahčovalo aj to, že sa do nej Reynolds zamiloval. Nápor citov sa však veľmi negatívne začal odrážať na jeho tvorbe, a umelcova praktická sestra sa preto rozhodla rázne zakročiť.