Tucet piesní na albume Ta pravá je mixom popovej klasiky a štandardov, ktoré chcel Karel Gott nahrať už dávnejšie, v priebehu rokov na ne nezabudol a teraz prišla pravá chvíľa, aby sa dostali na album po boku titulnej piesne, ktorú maestrovi na telo napísal spevák a skladateľ Marek Ztracený.
Nahrávky na nový album Karla Gotta sa tentokrát nerodili ľahko. Vznikali totiž dlhých päť rokov. Karel Gott k tomu uviedol: Začali sme nahrávať v roku 2013, ale potom po dvoch rokoch prišiel nečakaný a veľmi veľký zdravotný problém, preto som musel nedobrovoľne prerušiť svoju prácu. Keď som bol neskôr z najhoršieho vonku, nasledovalo dlhšie liečenie a už som vlastne ani nepočítal s tým, že by som sa k nahrávaniu vrátil. Veľmi som totiž neveril tomu, že by to ešte vôbec bolo možné. Úprimne povedané, ani som sa tým nezaoberal, pretože myšlienky som mal niekde úplne inde. Ale keď som na tom bol zdravotne oveľa lepšie, usporiadal som pár menších, v podstate komorných vystúpení. A počas nich som na svoje príjemné prekvapenie zistil, že to ide. A dokonca výborne! Vybral som sa teda znovu do štúdia ORM a v nahrávaní som pozvoľna pokračoval. Predsa len mi moja choroba priniesla ďalšiu životnú skúsenosť, a to, že sa v mojich nových nahrávkach premietla radosť z návratu.
Medzi dvanástimi skladbami našli svoje miesto výrazné, nestarnúce songy: You´ll Be In My Heart, Can´t Take My Eyes Off You, When I Need You či Hot Stuff. Českými textami ich opatrili osvedčení autori, ktorí s Karlom Gottom už v minulosti úspešne spolupracovali: Eduard Krečmar, Zdeněk Borovec, Jaroslav Machek, Pavel Cmíral, Richard Bergman, Michael Prostějovský a Miloš Skalka. Prekvapením môže byť prvá spolupráca s pesničkárkou Radůzou, ktorá prebásnila pesničku If Tomorrow Never Comes zo spevníka Gartha Brooksa, veľkej hviezdy modernej americkej country music.
Na albume je tiež jeden duet, ku ktorému Karel Gott poznamenal: Dlho som hľadal pieseň, ktorú by som si zaspieval s Dashou, ktorá s nami vystupuje už osemnásť rokov ako zboristka i ako sólistka. Podľa mňa je to jedna z najpozoruhodnejších, najmodernejších a najštýlovejších speváčok u nás. Tak som si povedal: Ako to, že stále chodíme okolo seba, veľa sme toho spolu zažili, ale nemáme duet. A potom som prišiel na pieseň Somewhere Out There, ktorú s veľkým, dnes už bohužiaľ zosnulým autorom filmovej hudby Jamesom Hornerom, napísali hitmakeri Barry Mann a Cynthia Weil. Povedal som si: Tak toto je presne pieseň, ktorú by som chcel s Dashou naspievať. Navyše mi skladba silne pripomína Beethovenovu Klavírnu sonátu, čo je jej ďalšie plus.
Album vychádza v Supraphone dnes, piatok 8. júna 2018 a nesie názov po piesni Marka Ztraceného Ta pravá, o ktorej Karel Gott hovorí: S Marekom som sa nepoznal. Videl som v televízii jeho profil, kde ma zaujal, ale to bolo všetko. A potom sa mi zrazu sám ozval. Bolo to v dobe, kedy som sa práve vrátil z nemocnice, kde som strávil naozaj veľa času. Preto potom do tej piesne vložil slová ,štěstí se jenom na chvíli unavilo‘. Našťastie pre mňa. Ale hlavne: štýlovo je to veľmi zaujímavá pieseň. A Marek ma touto piesňou dokázal dostať do takej hlasovej polohy, do pre mňa netypického spôsobu interpretácie. Som mu za to vďačný. Preto vôbec nie náhodou sa tento album volá Ta pravá.
K titulnej piesni nového albumu Karla Gotta vzniká i veľmi ambiciózny videoklip v réžii Martina Paseckého, ktorý režíroval i starší klip k duetu Karla Gotta a Petra Koláře To jenom láska zastaví čas. Vizuálne stvárnenie piesne Ta pravá bude originálnym ohliadnutím za úspešnou a bohatou kariérou Karla Gotta, ktorá stále pokračuje.
Jedným z miest, kde videoklip vzniká, je i legendárny priestor pražskej Lucerny, miesto neodmysliteľne späté s históriou českej populárnej hudby. Lucerna má zvláštnu, neopakovateľnú atmosféru a je jednou z koncertných sál, kde som stál na pódiu pri svojich vystúpeniach najčastejšie. Je tu mimoriadny kontakt s publikom, a preto hrať vo vypredanej Lucerne je stále veľkou túžbou mnohých hudobníkov, hovorí Karel Gott na margo nakrúcania a s úsmevom glosuje: Mne sa to za posledných päťdesiat rokov podarilo mnohokrát. A pre mňa zostáva i v prázdnej Lucerne sila ducha, ktorý akoby stále rozprával, čo všetko sa tam odohralo.