Obľúbená česká kapela Tata Bojs na sklonku novembra po dlhých piatich rokoch vydá očakávaný nový štúdiový album. Po júnovom singli Zvony navyše aktuálne kapela vypúšťa ďalšiu novinku. Je ňou pozitívna pieseň Kraftwerk In Saint Tropez, v ktorej Milan Cais netypicky koketuje s angličtinou. Veselú skladbu sprevádza vtipný videoklip, ktorý je rovnako ako samotný singel poctou dvom odvekým láskam Milana a Mardošu – obaja absolvovali kvôli natáčaniu nečakanú premenu.
Samo o sebe je to celkom absurdná téma. Predstava, že Kraftwerk sa idú slniť na francúzsku riviéru, znie zábavne. A keďže máme radi kontrasty, prišlo nám dobré urobiť tú pesničku veľmi nekraftwerkovskú. Po relatívne serióznych Zvonoch nám prišla táto bezstarostná jazda ako ideálny kandidát na druhý singel z albumu, komentuje Milan Cais novinku, pre ktorú je signifikantný typický hudobný rukopis Tata Bojs rovnako ako Mardošov hravý text.
Sám jeho autor hovorí: Text je pre mňa taká popkultúrna fantázia. Nepíšem v ňom ani tak o Kraftwerk samotných, skôr sa hrám s ich mýtom. Skoro akoby to boli rozprávkové postavy. Tie sa v pesničke stretávajú s ďalšími nadprirozenými hrdinami a popkultúrnymi fenoménmi. Ten nápad zo mňa vypadol automaticky v angličtine. Rozhodne sme sa ale nesnažili znieť ako rodení native speakers. Naopak, páčila sa nám predstava, že česká kapela spieva po anglicky o nemeckej kapele vo Francúzsku. Pri nahrávaní spevu si dokonca Milan pozval do štúdia dvoch jazykových koučov. Najprv Adriana Bella, ktorý mu ukázal ako to správne znie anglicky. A potom nášho kamaráta Danka, rodeného Francúza, aby pri angličtine postrážil jej správnu francúzsku výslovnosť.
Celkové vyznenie skvelo akcentuje samotný videoklip, ktorý sa nakrúcal pod režisérskou taktovkou Petra Hanouska. Milan s Mardošom sa pred nakrúcaním na niekoľko hodín zverili do rúk profesionálnych filmových maskérok z tímu renomovanej Jany Dopitovej, ktorá patrí k špičke vo svojom odbore. A to, že odviedli skutočne dobrú prácu dokazuje Milanov príbeh z nakrúcania: Stáli sme s Mardošom už nalíčení na pľaci a čakali na záber, a v tom prišiel do Doxu náš kamarát fotograf Honza Sakař urobiť pár záberov. Nepoznal koncepciu klipu, a keď otvoril dvere, rozhliadol sa po miestnosti, pozrel sa na nás a hovorí: Dobrý deň, ja hľadám chalanov z Tata Bojs…
Väčšinu klipu ale tvorí zostrihaný archívny materiál z výletu do Saint Tropez, ktorý Milan s Mardošom, kamarátom a partnerkami podnikli v auguste 2002. Tri drobné miniDVD kazetky z vtedajšej výpravy, ktoré nakrúcala jeho žena Bárka, našiel Mardoša pri upratovaní a triedení archívu. Takmer dve desaťročia čakali v škatuli na svoju chvíľu.
Song, v ktorého texte i klipovom stvárnení pozorní fanúšikovia odhalia nejednu vtipnú tatabojsovskú reminsiscenciu, je v poradí už štvrtou zverejnenou skladbou z pripravovanej desiatej štúdiovky. Okrem spomínaných Zvonov bolo možné na koncertoch Tata Bojs počuť tiež skladby Velký třesk a Minoritní, ktorá by sa v dohľadnej dobe mala taktiež dočkať videoklipu. Netrpezlivo očakávaný album síce zatiaľ stále zostáva bezmenný, ale jeho obrysy sú čím ďalej tým zretelnejšie.
Skladáme to ako mozaiku. Album ani tentokrát nebude mať jednotnú tému či dokonca príbeh ako to bolo pri koncepčnom Nanoalbume. Skôr by som povedal, že každá pesnička si rieši to svoje. Témy sú rôzne, niekedy vážne a niekedy k pousmiatiu. Máme tam trebárs jednu pieseň o genetickom inžinierstve, ktorá sa mi zatiaľ javí ako najviac fotogenická k vizuálnemu spracovaniu bookletu. Ďalšia sa napríklad volá Velký třesk a v texte ma zaujímal časový oblúk medzi tou nepredstaviteľnou prázdnotou predchádzajúcou veľkému tresku, následne vzniku sveta tak, ako ho poznáme a možno rovnako nepredstaviteľným stavom po smrti. To nič alebo niečo. To pred a po. Ale na albume budú i oveľa odľahčenejšie piesne. Celkovo sa nám to ponesie skôr v rýchlejších bpm a bude to skôr kratší album. A pretože je náš desiaty, bude na ňom desať pesničiek plus jednu outro, odhaľuje Milan Cais detaily k albumovej novinke.